Modules

Risicotaxatie-instrumenten

Verdiepend

In dit verdiepingstraject gaat de cursist aan de slag met risicotaxatie instrumenten. Hij leert welke instrumenten er zijn en hoe hij deze het beste kan inzetten. Maar ook waarom het van belang is om deze instrumenten te gebruiken in de praktijk. Dit product is onderdeel van de forensische leerlijn.

Leerdoelen

Na afronding van het leertraject weet de forensisch professional:

  • Welke risicotaxatie-instrumenten er zijn;
  • Wat het belang is van deze risicotaxatie-instrumenten;
  • Hoe hij deze risicotaxatie-instrumenten kan inzetten.

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit medewerkers die werkzaam zijn in de forensische zorg (ambulant, gesloten, klinisch en open) en direct contact met cliënten hebben. Het kan ook dat ze werkzaam zijn in een instelling met cliënten waar het gedrag vraagt om forensische benadering, eventueel zonder forensische titel. Veel voorkomende opleidingsachtergronden zijn:

  • Agogen
  • ervaringswerkers
  • maatschappelijk werkers
  • psychologen
  • sociaal pedagogisch hulpverleners
  • sociaal psychiatrisch verpleegkundigen
  • sociotherapeuten
  • vaktherapeuten
  • verpleegkundigen

In 3 stappen toegang tot leeromgeving Forensische Leerlijn

  1. Registreren op het portaal 

    Ga naar portaal.ggzecademy.nl. Heb je al een account, ga naar stap 2. Geen account? Klik op Registreren en op Volgende. Vul alle gegevens in. Geen activatiemail ontvangen? Kijk in je spambox. 

  2. Aanmelden bij leeromgeving

    Log in. Je komt nu op de pagina Leeromgevingen. Klik rechtsboven op je naam en op Aanmelden leeromgeving. Kies bij leeromgeving Forensische Leerlijn. Let op: je hoeft geen aanmeldsleutel in te vullen.  Klik op Volgende

  3. Toegang tot leerproduct

    De leeromgeving van de Forensische Leerlijn is nu toegvoegd. Klik op de tegel op Inloggen. Klik rechtsboven op Catalogus om alle modules te zien. Klik op i voor meer informatie en op Toevoegen om modules in je leeromgeving te zetten. Klik op Aan de slag en dan op de tegel van de module om te starten.